Serviceutvikling
SR har solid erfaring med serviceutvikling i over 20 år, og bidrar med råd og veiledning i planlegging, etablering, drift og videreutvkling av serviceorganisasjoner.
Offentlige servicekontor
SR - Vinje Servicerådgivning var leder for Arbeids- og administrasjonsdepartementets prosjekt fra 2000 til 2003 der målet var etablering av minst ett offentlig servicekontor i hver kommune.
I løpet av prosjektperioden ble det produsert flere nyttige veiledere til bruk som en ressurs i servicekontorene, blant annet:
- Å spørre brukerne
- Tjenestebeskrivelser
- Servicekontorer. Etablering, drift og videreutvikling (i all hovedsak ført i pennen av SR - Vinje Servicerådgivning)
Artikkelen Offentlige servicekontor var svaret, men hva var og er spørsmålet?, gir et innblikk i historien bak etablering av kontorene, og tiden fram til 2019.
Forum for offentlig service
SR - Vinje Servicerådgivning har vært daglig leder for Forum for offentlig service siden 2007, og har et unikt innblikk i utviklingen i offentlig sektor, både i kommunene og i de store statlige etatene som NAV og Skatteetaten.