Brukerundersøkelser
SR har gjennomført en lang rekke brukerundersøkelser, spørreundersøkelser og evalueringer gjennom nærmere 30 år år, og bidrar med oppbygging av skjema, gjennomføring, analyse og skriving av rapport. Undersøkelsene har vært både kvantitative og kvalitative.
Bred erfaring
SR - Vinje Servicerådgivning har gjennomført bruker- og spørreundersøkelser i flere virksomheter fra 1995 og fram til i dag:
- Forum for offentlig service. Servicekonferansene 2007-2021: Spørreundersøkelse blant deltakerne. Rapport med analyse og anbefalinger til styret.
- Norsk Kommunalteknisk Forening 2007-21: Spørreundersøkelser blant deltakerne på Kommunaltekniske fagdager. Rapport med analyse og anbefalinger til styret. Pluss en rekke andre undersøkelser.
- Messen Miljø & Teknikk 2010, 2013, 2016 og 2019: Spørreundersøkelse blant utstillere og besøkende. Rapport me analyse og anbefalinger til styret.
- Servicekontorer. Etablering, drift og videreutvikling (2002). Veilederen er basert på intervjuer og kvalitative analyser, og ble i all hovedsak skrevet av Torbjørn Vinje, SR - Vinje Servicerådgivning
- IT i staten 1999. Bruken av informasjonsteknologi i statsforvaltningen.
- IT i staten 1995. Bruken av informasjonsteknologi i statsforvaltningen (rapport ikke tilgjengelig i digital versjon)
- Erfaringer fra store statlige IT-prosjekter. Vurderinger og mulige tiltak. (1998).
Rapporten bygget på prosjektet Fallgruber og suksesskriterier i store statlige IT-prosjekter (Fasit). I løpet av høsten 1996 ble det samlet inn erfaringer fra en rekke store statlige datasatsninger. Formålet var å trekke lærdom av prosjektgjennomføringen, ikke minst de positive erfaringene, slik at vi i større grad kan unngå nye feilgrep og mislykkede IT-prosjekter. Noen av anbefalingene, som f.eks. smidig utvikling, har blitt standard anbefalinger i dag.